Hírek
slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image
Vipera   2014-08-26   01:11:28

"Régi, de korántsem öreg bútordarab Bitti a gyorsasági motorsport világában. Miután hazatért az idei Man TT-ről, ellátogattunk hozzá, s felelevenítettük az elmúlt 25 év legizgalmasabb pillanatait.

Mikor kiderült, hogy Bitti idén is rajthoz áll a TT-n, azonnal a telefonhoz nyúltam. Nagy szó ez a mai világban, megteremteni a lehetőséget, összekaparni a pénzt és kellőképpen felkészülni – ehhez bizony sok-sok erő és kitartás kell. Akkor még csak február volt, de Sanyi már teljes lázban égett, és a rá jellemző izgatottsággal regélte, hogy mire is számít a legendás futamon. Meg is állapodtunk, hogy ha hazaért és elrendezte sorait, leülünk pár órácskára, s áttekintjük eddigi pályafutását..."

Az interjút itt tudjátok elolvasni.



Vipera   2014-07-16   00:06:52

Interjú a DIGI Sport Reggeli Start című műsorában

TT-összefoglaló az Eurosporton Bitti kommentálásával:


Isle Of Man TT 2014 Hungarian. Sandor Bitter in... by mancipanci77

Folyamatos tudósítás a Tesztmotor oldalán

Totalbike - Guld Péter helyszíni riportjai:
- 'Ahol a túlélés már győzelem' - edzéshét eseményei
- 'Zűrzavar a Man-szigeten' - Superbike, Supersport 1 és Oldalkocsi 1 futamok 
- 'Bitter Sanyi odatette magát' - Superstock futam 
- 'John McGuinness sérülten is képes nyerni
' - Elektromos, Oldalkocsi 2 és Supersport 2 futamok
- 'Dunlop megtörte a 75 éves átkot' - Lightweight és Senior futamok

P1Race:
- Interjú a futam előtt
- Karl Harris halálának bejelentése
- Beszámoló a futam után

Tudósítások a Motorinfón:
- A futam előtt
- Gyorsjelentés az edzéshétről
- Superbike TT
- Superstock TT
- Senior TT

MotoBlog:
- Superstock futam után
- Senior TT előtt

Superbike magazin júliusi száma:


 



Vipera   2014-07-14   23:55:43

"Nagyon jó itthon. Fájó szivvel hagytam ma el a fantasztikus, barátságos Man-szigetet, a nagy megmérettetés helyszinét. Nagyon sok minden történt. Vegyesek az érzelmeim. Elfáradtam. Pár nap pihire van szükségem mielött folytatom az edzéseket és kidolgozom a folytatást. Most a legfontosabb az, hogy szeretetben, békességben és nyugalomban lehetek a családommal Gabival és a kutyusainkkal. A repülőn már a jövöévi TT járt a fejemben. Most egy kicsit le kell, hogy ülepedjen minden. Köszönet mindenkinek akik támogattak és akik szoritottak értem. Jól esik, hogy sokan büszkék rám."



Vipera   2014-07-14   01:43:18

Michael Dunlop ezt is behúzta, így 1939 után ismét egy BMW nyerte meg a Man-sziget főfutamát. Bitti a 41. helyen ért célba a futamon, az utolsó köre volt az idei legjobbja a TT-n! 19:01.682 (118,9718 mph)! 364,38 km versenytáv - ez 77 kör a Pannóniaringen, vagy 83 kör a Hungaroringen!


Bitti (#64) Michael Dunlop (#6) és Guy Martin (#4) között
- Andie Halsall fotója

 

Eredmények:

1. Michael Dunlop (BMW)
2. Conor Cummins (Honda)
3. Guy Martin (Suzuki)
....
41. Sandor Bitter (BMW)

Részletes eredmények itt.


A díjkiosztó után a kedvesével, Gabival 



Vipera   2014-07-14   00:57:11

"Ma megkaptam a díjamat a Stock versenyért. Minden bizonytalan az elkövetkezö napokban. Holnap egy kört fogok tudni edzeni a senior versenyre, ami ebben a pillanatban úgy néz ki hogy tolódik szombatra az idöjárás miatt. Az biztos, hogy igy nem hagyom abba a motorozást. Ha minden rendben, akkor ennél sokkal gyorsabb vagyok. Mint ahogyan ezt már bizonyitottam is. Mi a kedvesemmel, Gabival mindent feltetteünk erre a TT-re, de a dolgok azon kivül, hogy túléltem a tegnapi balesetet, nagyon szerencsétlenül alakultak. A folytatáshoz jelenleg nincsen szponzorom. Azon kell dolgoznom ha hazaértem, hogy legyen azokra a versenyekre amiken van lehetöségem részt venni még idén és már a jövö évi TT jár az agyamban. Nem tudom mi lesz de igy nem hagyom abba az biztos. Szomorú vagyok de elszánt."



Vipera   2014-07-14   00:29:41

A Superstock futamot egy nappal el kellett halaszatni a rossz időjárás miatt. A futamot ezúttal is Michael Dunlop nyerte a BMW-vel, ám nem erről lesz emlékezetes ez a futam. Mint ahogy nem is arról, hogy az előző napi Supersport futam győztese, Gary Johnson bukott, emiatt a hátralévő futamokat ki kellett hagynia. Hanem arról, hogy háromszoros brit Supersport bajnok, Karl Harris halálos balesetet szenvedett, ráadásul épp Bitti előtt. Ezzel ő lett az idei TT második áldozata Bob Price után, aki az előző napi Supersport futamon vesztette életét.

Bitti váltóját kicserélték erre a futamra, és az 51. helyen ért célba.

Eredmények:

1. Michael Dunlop (BMW)
2. Dean Harrison (Kawasaki)
3. Bruce Anstey (Honda)
...
51. Sandor Bitter (BMW)

Részletes eredmények itt.

Bitti - futam után közvetlenül:

Végre jó volt a motorom. Az eredményemet még nem tudom. Majd csak kicsit késöbb. Elöttem történt egy baleset. Szerencsém volt. Mert a szétszakadt motorokból egy elsö kerék elöttem keresztbe a hegyoldalba csapodott és a fejem fölött fél méterrel vissza. A balesetek miatt nem tudtam tiszta kört menni. Eléggé sokkolt a baleset, de támadok. A motorom jó a senior versenyre már végre gyors leszek. Most ennyi. 

Bitti - később:

Karl Harris halálos balesete előttem történt. A rendörség most fog kihallgatni, mert én láttam, hogy mi történt. Pszichológushoz is kell mennem, hiába nincs rá szükségem. A balesetnél valami eltalálta a karomat is.

Őszinte részvétemet küldöm Karl családjának és barátainak. 



Vipera   2014-07-13   12:20:15

A Superbike futamot a várakozásoknak megfelelően Michael Dunlop nyerte meg, aki a BMW-nek szerzett hosszú idő után újra dicsőséget. A TT-n a szóló kategóriákat hagyományosan a japán motorok uralják, európai gyártónak ritkán terem babér.

Az európai márkák gyengélkedése sajnos Bittit is érintette: az edzéshéten tapasztalt váltóhibák a futamon is jelentkeztek - olyannyira, hogy a második körben fel kellett adnia a futamot. 

Eredmény:

1. Michael Dunlop (BMW)
2. Guy Martin (Suzuki)
3. Conor Cummins (Honda)
...
DNF: Sandor Bitter

Részletes eredmények itt.

 

Bitti - futam előtt:

A mai Superbike versenyt sajnos edzésnek kell tekintenem a hét hátralevö versenyeire. Eddig összesen 9 kört mentem és mindig történt valami. Fizikálisan nagyon nehéz lesz a 6 kör. Persze a pitlimiterem nem müködik. Ez is nehezíti a mai napot! Remélem, hogy végigbirom. Ezzel a köridövel csak 72dik helyröl rajtolok. Egy-két éve jó lett volna 45 körül. Irgalmatlan erős a mezőny. Mindegy, itt vagyok, és próbálom kihozni a legjobbat ebböl a hétböl.  

Bitti - futam után: 

"Fel kellett adni a versenyt váltóhiba miatt. Fizikálisan jól bírtam, utolértem az előttem levőt, jó ritmust találtam, de a váltóm már a pálya első gyors része után nem tudtam visszaváltani rendesen, már az első körben sem. Még sárga zászlót is kaptam, mégis az első köröm már gyorsabb volt, mint az edzés legjobbja. A második kör szörnyű volt, mert a célegyenes utántól csak hatodikban tudtam végig menni, így fel kellett adnom a versenyt. Sajnos ez van. Ez nem az én hibám nem a csapat hibája, egyszerüen egy nagyon nagy szerencsétlenség. Nem találok szavakat. Fogalmam sincs hogy mi lesz a megoldás a hétfői versenyre."

 



Vipera   2014-05-29   18:13:28

Május 26, hétfő:

Túl vagyok az első edzés napon végre. A tegnap esti edzés a pályával és a motorral való ismerkedés jegyében telt. Váltógondjaim voltak amit ma remélem orvosolni tudunk a csapattal. Volt, hogy nem tudtam visszaváltani és sokszor nem volt 4. sebességi fokozat. Ma állítgatunk a váltókar pozícióján illetve teszteljük a motort a Dyno Jet padon. Ma még ugyanazt a váltót fogom használni még mint tegnap s ha nem lesz jobb akkor vagy váltót vagy blokkot cserélünk. A köridőmmel a csapat elégedett hiszen ez még csak az első nap volt én magam se számíthattam jobbra de tudom, hogy még sokat kell gyorsulni, sok helyen még spórolósan mentem. Nehéz megszokni ezt az óriási tempót.

Köridő: 20:02.624 (112.943 mph)

Május 27, kedd (még edzés előtt):

Nemsokára kezdődik a második edzés. Szerencsére az idő nagyon jó. Reggel kicserélték a léptető villát ami tényleg rossz volt. A fékpadon a motor 191 lóerő volt de sajnos négyből háromszor kidobta a negyedik fokozatot de mostanra sikerült mindent megcsinálni.Tegnap nagyon lemerevedett az alkarom edzés közben most kaptam rá egy speciális tapaszt ami remélem segít ebben.

Köridő: 19.39.213 (115.185 mph)

Május 28, szerda:

Csak egy körre volt idő, egy piros zászlót okozó bukás, valamint az eső miatt.

Köridő: 19:51.109 (114.035 mph)

Május 29, csütörtök (még edzés előtt):

Nagyon nehéz minden. Háromszor ültem idén összesen motoron, a Pancsiringen. Ott is egy 10 éves szériaközeli Hondán. Ehhez képest a keddi, 19:39-es időmmel Paul Phillips rendezö szerint már kvalifikáltam magam. Eddig összesen 5 kört tudtam megtenni, mig a newcomer csapattársam, a BSB menő Peter Hickman már 11-et. Egyetlen olyan köröm sem volt, amikor müködött végig a váltóm. Az elsö napon a kezdéstöl az első körben nem volt negyedik fokozat amikor fefelé akartam váltani, ehhez még hozzájött az, hogy nem tudtam visszaváltani. Ez nagyon veszélyes volt. A Sulby egyenes után ahol másodikig kell visszaváltani 6 teliröl, üresben maradt a motor majd nehezen, de befordultam ötödikben küszködve. Keddre blokkot cseréltünk és bizakodó voltam. A negyedik OK volt, de megint a visszaváltásnál gondok. A 4 bend kanyar elött, és az egyik kedvenc féktávomon megintcsak üres és második helyett 4dikben fordultam. Minden körben ott hagyok 20-30 másodpercet. Remélem, hogy ez a gond megoldódik és akkor rendben lesz minden, mert igy ahol csak vissza kell rakni ötödikbe a mocit és csontgáz ott általában behúzott kupplunggal gurulok és próbálok vmilyen fokozatot találni. Ez nagyon veszélyes rám nézve is, meg egy mögöttem jövö versenyzönek, is aki elbújva követ engem. Jelenleg még egy normális féktávot nem vettem, és elöre félek minden kanyar elött ahol ötödikbe kell visszakapcsolni... Tegnap a csapattársam elesett, és mindkét combcsontját eltörte. Mielöbbi gyógyulást kivánok Laurent Hoffmannak. A csapatfönököm, Shoey sem nagyon tud koncentrálni a saját menésére. Ö is sokkal gyorsabb annál, mint amit az edzéseken produkált. A csapat jó. A motor elég erős, nekem kell fejben nagyon topon lennem. Minden napra jut valami baki. Tegnap pl. Milky tanácsára az elsö körben csak azt néztem hogy hol vizes a pálya. Második már nem volt Laurent bukása miatt. Ráadásul a ruhám zipzárja a Union Mills utáni gyors részen szétnyilt és úgy mentem végig a körömet... Más. Ez egy óriási rendezvény és érthetetlen számora hogy miért nem lehet erre megfelelö támogatókat találni... ma este szintén nehéz lesz mert este nyolckor kezdödik az edzésünk. A pálya még nedves... holnap is ilyen késö este megyünk. A reális cél hogy a versenyhét végére gyorsabb tudjak lenni 10-15 másodperccel, mint az eddigi legjobb köridőm, ami 18:48. Meglátjuk, hogy mi lesz. Én megteszek mindent, az biztos. Köszönöm mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy indulhassak, és természetesen a sok biztatatást is. Természetesen nem vagyok elégedett a köridömmel. Muszáj, hogy sikerüljön összeállnia mindennek. Szeretnék végre mosolyogni egyet. Eddig ez nem sikerült.

 



Vipera   2014-05-25   19:29:24

Ma próbálgattam az üléspoziciót. Beállitottuk a lábtartókat, váltót és fékkart, és annyi kört megyek kocsival amennyit csak tudok. Sokkoló volt számomra, hogy csak a leggyorsabb 66 indulhat + a négy legjobb újonc. Ebbe csak akkor férek bele, ha már az elsö edzéseken is kockáztatok. Olyan idöt kell futnom már második nap, mint életem eddigi legjobbja volt. Nagy a nyomás rajtam. Mindenki valami jó eredményt vár tölem, de két év kimaradt, és akik tavaly itt mentek, azok rögtön gyorsan fognak menni. Mindent megteszek a magyar sikerért, de az biztos , hogy ez lesz életem legnehezebb versenye, és nagyon sok múlik az itteni eredményen. A motor biztos, hogy jó. Nincs mese ezt nekem kell megoldanom....



Vipera   2014-05-25   19:17:10

Nagyon nehéz nap volt a már eddig is a mai. Rengeteg pakolás, és a buszunk körül egy óriás sátor és a padló kialakitása. Utána versenyzöi regisztráció, majd versenyzöi eligazitás és a felszerelések átvetetése. Még a motorokat nem pakoltuk ki de alakulunk. Az idöjárás borzasztó, 11 fok van és szinte egész nap szakad az esö. Még kellene legalább 2 kört mennem kocsival, és Milky barátom on boardját elemeznem. Talán este tízre a szobámba tudok keveredni. Sok jó versenyzővel beszélgettem, imádom ezt a közeget. Szeretnék már az első körön túl lenni és folytatni a TT után is ezzel a csapattal, de vannak más lehetőségeim is. Egyeztetnem kell a hazai szponzoraimmal, mert fillérekből tudnék menni a Southern 100-on, az IRRC belga futamán Chimay-en, a hires Ulster GP-n és zárásnak a Macau GP-n. Most a természetes félelem van bennem, de minden alakul.

Május 23-áról láthattok fotókat itt.