Sándor megemlítette, hogy tervei szerint nyár végén elindul az IRRC két futamán. Hazánkban főleg a brit és ír versenyek ismertek, illetve a Macau GP. Kevesen tudják viszont, hogy van egy „kontinentális” utcai versenysorozat is. Ez pedig az International Road Racing Championship, vagyis az IRRC.
Az IRRC egy német-holland szervezésű utcai sorozat, öt futamból áll:
- Hengelo Gld (Hollandia)
- Oostende (Belgium)
- Chimay (Belgium)
- Terlicko (Csehország)
- Frohburg (Németország)
Az első, Hengelo-i futamot épp az előző a hétvégén rendezték. Elsősorban német és benelux versenyzők indulnak rajta, de Sándor kedves ismerőse, Paul Shoesmith is rendszeres résztvevője a sorozatnak. A tavalyi bajnok, a holland Branko Srdanov is az ICE Valley csapatban versenyez.
Mindegyik futam nagyon rangos és népszerű.
Terlicko:
A terlickoi versenyt a cseh-lengyel határ közelében tartják, egy hat kilométer hosszú pályán. Sok néző van, elindul itt a Cseh utcai bajnokság mezőnye is.
Itt egy cseh nyelvű videóösszefoglaló a tavalyi terlickoi versenyről:
Havířovský Zlatý Kahanec 2012 from hp media on Vimeo.
Itt pedig egy verseny közbeni onboard videót nézhettek meg (03:54-nél kezdődik a verseny)
Frohburg:
Ezt a versenyt a híres Frohburg-i háromszögben rendezik Németországban, amely 4,75 km hosszú pályát jelent. Több, mint ötven éves múltra tekint vissza a verseny. Ilyenkor megjelennek itt szép számmal veteránautók, oldalkocsisok is az indulók között. Koncertek, bemutatók színesítik a rendezvényt. Az út mellett csak elvétve található fa, villanyoszlop, így az egyik legbiztonságosabb utcai versenynek nevezhető.
Itt megnézhettek több kört, Udo Reichmann BMW-jén ülve.
Üzenet Sándortól:
"Nagyon sok sikert kívánok a monzai futamra a magyar versenyzőknek, különösen Györfi Alen barátomnak, egyben H-Motós csapattársamnak!
Én sajnos nem veszek részt idén sem a NorthWest 200-on, sem a Man-szigeti TT-n. Sorozatos pechszéria eredménye a fő versenyem kihagyása. Sajnálom, de senki nem tehet a kialakult helyzetről, épp ezért nincs bennem harag, csak egy pici csalódottság.
Hivatalos és részletes infót csak jövő héten, a mentorom, Kelemen Krisztián jóváhagyásával fogunk kiadni! Csak az egészségemmel, és a saját magam fejlesztésével foglalkozom most, hogy a következő bevetésekre tökéletes formában legyek. Terveink szerint a nyár végén megrendezendő, két IRRC (International Road Racing Championship) futamon, a Terlicko és a Frohburg versenyeken fogunk elindulni.
Külön köszönet a SHOX-nak: Hunya Lacinak és Erának!
Most ez van, ezt a szitut kell elfogadnom és hajtani tovább
Kérem az embereket, hogy most az egyszer ne törjenek pálcát a fejem/fejünk fölött, mert nem rajtunk múlott, és nekünk is nehéz! Én nem sipákolok. Csak a jövőre koncentrálok, és sok sikert kívánok az ICE Valley BMW csapatom minden tagjának!"
Lezajlott az idei nagy utcai versenyek közül az első, a Cookstown 100. Hagyományosan a 2,1 mérföld hosszú Orritor-pályán rendezik, ahol már Sándor is versenyzett 2011-ben. Akkor ő a Superbike B versenyen ért el második helyet. Nagy öröm volt, hogy újra rajthoz állt a két éve itt súlyosan megsérülő cseh Michal Dokoupil.
A hétvége legnagyobb nyertese egyértelműen a közönségkedvenc Michael Dunlop. Ő nemcsak a két Superbike versenyt nyerte meg, hanem megdöntötte az eddig érvényes körrekordot. Guy Martin a Supersport trófeával gazdagította gyűjteményét.
Superbike A futam:
Michael Dunlop pole pozícióból indult, és bár az első kört a harmadik helyről rajtoló Derek Sheils fejezte be az élen, Dunlop visszaszerezte a vezetést, és a kockás zászlóig nem is engedte ki a kezéből. Mögötte a szintén népszerű Guy Martin végzett, a dobogó legalsó fokára Derek Sheils állhatott.
Eredmények:
Name | Bike | Laps | Race time | Gap | Best lap | ||
1 | Michael | DUNLOP | Honda | 8 | 11:19.012 | 1:23.305 | |
2 | Guy | MARTIN | Suzuki | 8 | 11:22.916 | 3.904 | 1:23.459 |
3 | Derek | SHEILS | Kawasaki | 8 | 11:27.731 | 8.719 | 1:24.622 |
4 | Michael | PEARSON | BMW | 8 | 11:29.415 | 10.403 | 1:24.817 |
5 | Dean | HARRISON | Kawasaki | 8 | 11:41.659 | 22.647 | 1:26.435 |
6 | Jamie | HAMILTON | Kawasaki | 8 | 11:49.215 | 30.203 | 1:27.419 |
7 | Michael | SWEENEY | Kawasaki | 8 | 11:50.720 | 31.708 | 1:27.354 |
8 | Shaun | ANDERSON | Suzuki | 8 | 11:59.416 | 40.404 | 1:28.812 |
9 | Derek | McGEE | Yamaha | 8 | 11:59.506 | 40.494 | 1:28.834 |
10 | Davy | MORGAN | Suzuki | 8 | 12:01.532 | 42.520 | 1:27.634 |
11 | Rob | BARBER | BMW | 8 | 12:02.802 | 43.790 | 1:28.787 |
12 | Wayne | KIRWAN | Honda | 8 | 12:04.112 | 45.100 | 1:28.068 |
13 | Ivan | SHANLEY | Suzuki | 8 | 12:08.381 | 49.369 | 1:29.463 |
14 | Stephen | THOMPSON | Suzuki | 8 | 12:09.851 | 50.839 | 1:29.425 |
15 | Alan | CONNOR | Suzuki | 8 | 12:12.188 | 53.176 | 1:29.341 |
16 | Paul | CRANSTON | Honda | 8 | 12:12.776 | 53.764 | 1:30.345 |
17 | Andy | FARRELL | Yamaha | 8 | 12:13.867 | 54.855 | 1:29.276 |
18 | Robert | WILSON | Kawasaki | 8 | 12:15.130 | 56.118 | 1:30.667 |
19 | Michal | DOKOUPIL | Honda | 7 | 11:01.267 | 1lap | 1:31.913 |
Alan Bonner, Brian McCormack, és Stephen McKnight nem értek célba.
Superbike, feature race:
Az első négy kör Michael Dunlop, Michael Pearson és Guy Martin viadalával telt el, szorosan közel voltak egymáshoz, egy másodpercen belül. Az ötödik körben Pearson azonban leszakadt tőlük, akit a hatodik körben Derek Sheils megelőzött. Így már csak Martin és Dunlop csatázott a győzelemért, amely utóbbi sikerével zárult, kialakítva a Superbike A futammal megegyező dobogót.
Eredmények:
Name | Bike | Laps | Race time | Gap | Best lap | ||
1 | Michael | DUNLOP | Honda | 10 | 14:07.729 | 1:22.641 | |
2 | Guy | MARTIN | Suzuki | 10 | 14:10.232 | 2.503 | 1:23.028 |
3 | Derek | SHEILS | Honda | 10 | 14:14.592 | 6.863 | 1:23.605 |
4 | Michael | PEARSON | BMW | 10 | 14:24.128 | 16.399 | 1:25.099 |
5 | Jamie | HAMILTON | Kawasaki | 10 | 14:28.653 | 20.924 | 1:24.891 |
6 | Dean | HARRISON | Kawasaki | 10 | 14:42.538 | 34.809 | 1:26.539 |
7 | Shaun | ANDERSON | Suzuki | 10 | 14:44.650 | 36.921 | 1:26.843 |
8 | Brian | McCORMACK | Kawasaki | 10 | 14:46.360 | 38.631 | 1:27.185 |
9 | Derek | McGEE | Yamaha | 10 | 14:47.384 | 39.655 | 1:26.994 |
10 | Michael | SWEENEY | Kawasaki | 10 | 14:48.975 | 41.246 | 1:27.812 |
11 | Davy | MORGAN | Suzuki | 10 | 14:50.364 | 42.635 | 1:27.165 |
12 | Ivan | SHANLEY | Suzuki | 10 | 14:58.556 | 50.827 | 1:28.215 |
13 | Paul | CRANSTON | Honda | 10 | 15:07.283 | 59.554 | 1:29.391 |
14 | Alan | CONNOR | Suzuki | 9 | 13:43.831 | 1 lap | 1:30.289 |
Wayne Kirwan, Alan Bonner, Stephen McKnight és Stephen 'Hong Kong' Thompson nem értek célba.
Supersport:
Bár a futamon Michael Dunlop indult az első helyről, Guy Martin pedig a negyedikről, az első kör végére ez felcserélődött: Martin vezetett az első körben, Dunlop pedig csupán a negyedik helyen állt, közöttük Michael Pearson és Robert Wilson állt. Dunlop a második körben feljött a harmadik, a harmadikban pedig a második helyre. Bár Michael fokozatosan faragta le a hátrányát, Guyt csak utolérni tudta, leelőzni már nem. Így az első két helyezett személye és sorrendje nem cserélődött fel a kockás zászlóig. Guy Martin nyert, Michael Dunlop lett a második, Dean Harrison lett a harmadik. A két superbike futam bronzérmese, Derek Sheils ezúttal a negyedik lett.
Eredmények:
Name | Bike | Laps | Race time | Gap | Best lap | ||
1 | Guy | MARTIN | Suzuki | 8 | 11:37.371 | 1:25.692 | |
2 | Michael | DUNLOP | Honda | 8 | 11:37.490 | 0.119 | 1:24.862 |
3 | Dean | HARRISON | Yamaha | 8 | 11:47.460 | 10.089 | 1:26.262 |
4 | Derek | SHEILS | Honda | 8 | 11:47.599 | 10.228 | 1:26.476 |
5 | Michael | PEARSON | Suzuki | 8 | 11:50.607 | 13.236 | 1:27.256 |
6 | Derek | McGEE | Yamaha | 8 | 11:55.873 | 18.502 | 1:27.340 |
7 | Wayne | KIRWAN | Yamaha | 8 | 11:56.383 | 19.012 | 1:27.931 |
8 | Jamie | HAMILTON | Kawasaki | 8 | 11:56.754 | 19.383 | 1:28.269 |
9 | Robert | WILSON | Kawasaki | 8 | 11:57.457 | 20.086 | 1:28.641 |
10 | William | DAVISON | Honda | 8 | 12:03.999 | 26.628 | 1:28.922 |
11 | Michael | SWEENEY | Yamaha | 8 | 12:07.743 | 30.372 | 1:28.687 |
12 | Alan | KENNY | Honda | 8 | 12:09.875 | 32.504 | 1:29.499 |
13 | Rob | BARBER | Honda | 8 | 12:12.828 | 35.457 | 1:29.762 |
14 | Andy | FARRELL | Yamaha | 8 | 12:12.960 | 35.589 | 1:30.550 |
15 | Shaun | ANDERSON | Suzuki | 8 | 12:13.002 | 35.631 | 1:29.757 |
16 | Paul | CRANSTON | Honda | 8 | 12:13.029 | 35.658 | 1:30.214 |
17 | Stephen | McKNIGHT | Yamaha | 8 | 12:13.274 | 35.903 | 1:29.643 |
18 | Davy | MORGAN | Yamaha | 8 | 12:17.894 | 40.523 | 1:30.725 |
19 | Seamus | ELLIOTT | Yamaha | 8 | 12:18.254 | 40.883 | 1:30.285 |
20 | William | MONIE | Yamaha | 8 | 12:29.330 | 51.959 | 1:31.277 |
21 | Stephen | McILVENNA | Yamaha | 8 | 12:37.964 | 1:00.593 | 1:31.426 |
22 | Dennis | BOOTH | Yamaha | 8 | 12:47.766 | 1:10.395 | 1:34.481 |
Valamennyi versenyző célbaérkezett.
Szervusztok!
Mostanában nem volt aktív a weboldal, és inkább csak facebookon tevékenykedtünk, de ezután itt is aktívak leszünk!
Addig is fogadjátok szeretettel az alábbi linknet, ahol az idei, ma délután 15:00-kor kezdődő Bol d'Ort tudjátok figyelemmel követni:
http://en.motoracinglive.com/Evenements/2013-Bol-d-Or/Bol-d-Or-2013
Üdv
Vipera
"Nagyon boldog vagyok!
Paul Phillips barátom, a TT főnöke megerősítette a Man-szigeti nevezésem elfogadását! Kicsit furcsa, hogy kihagytam egy évet, emiatt a 2011-es, 49-es rajtszámom helyett a superstock-ban 52, a senior TT-n 54, a superbike-ban pedig 57-es rajtszámmal indulok az angol Ice Valley by Motorsave Trade BMW csapat színeiben!
A piti térdsérülésem hátráltat, de összeszorított foggal edzek a siker érdekében!
A nevezésig mindig izgulok, de mikor már tudom, hogy számítanak rám, mindig megsokszorozza az elszántságom és elhivatottságom! Én azon leszek, hogy a lehető legjobban teljesítsek!
Várom, hogy a Pannóniaringen motorozzak végre!
Köszi mindenkinek!"
Bitti
"Nagymamám halálának első évfordulója békés elmélkedésre késztetett! Szüleim elvesztése után rengeteg hibás döntés és barátválasztás tarkította a pályafutásomat és magánéletemet egyaránt! 'A békés harcos útja című' film pár mondata tette világossá számomra az én utamat is, szeretném, ha az igaz barátaim és a szüleim az égben büszkék lennének rám megint, valamint a feleségem, Gabi is, aki a nehéz időkben is mindig mellettem állt.
Ezek a mondatok:
"Egy jó harcos nem tökéletes! Nem győz mindig! Nem sérthetetlen! A jó harcos nagyon is sebezhető, és ez teszi igazán bátorrá!"
"A harcos nem attól harcos, hogy feladja amit szeret, hanem attól, hogy szereti amit csinál!"
Üdv
Bitti"
"Köszönöm mindenki segítségét, aki támogatott idén! Ilyen pocsék évem még életemben nem volt.
Most a rendszeres konditermi és motocross edzéseimen előtt egy hosszú kórházi kivizsgáláson fogok részt venni! Már elmúltam 40 és rengeteg versenybaleset és stressz ért! Mielőtt belefogok a kőkemény felkészülésbe a jövő évi Man-szigeti TT-re, tudnom kell, mit ehetek, mit ihatok, mennyit és mikor edzhetek! Az elmúlt időben a rengeteg edzés sem hozta meg az eddig megszokott súlyfogyást és kiváló kondit! Ezért nagyon jó kezekben, de jó néhány napig kórházazom!
Amíg én odabent leszek, legjobb barátom, Ferencz Norbert 'Tompó', akivel 27 éve vagyunk MX megszállottak és barátok, segít a krosszmocimat felkészíteni! Ő most egy igazi csemegére tett szert, egy '92-es Donny Schmit replika Yamahára, és teljesen eredeti állapotba fogja varázsolni!
Bitti"
2012. október 15.
"A 2008 óta tartó együttműködés gyümölcseként a SHOX motoros áruház vezetői, Hunya Erika és László segítségével a tegnapi napon hozzájutottam végre egy 450-es edző krosszmotorhoz! Ennek idomzatát jövő héten cserélem le fehér színűre ,melyre felkerülnek a szponzoraim.is.
A fehér idom lényege, hogy már nem akarok motorkerékpár márkát kötni a nevemhez, hiszen egyetlen magyar importőr sem tisztelt meg azzal, hogy a jövő évi Man-szigeti TT-ig felkészülésemként egy krosszmotort kapjak.
De az emiatti bánatot felváltja egy nagy boldogságérzet nálam, mégpedig az, hogy Hunya Erika és Laci rendkívüli lelkesedéssel támogatja a következő évi Man-szigeti TT-n való szereplésemet.
Büszke vagyok rá, hogy a Man-szigeti rádió kvízjátékában, ahol a helyieknek fel kellett ismerni a versenyzőket a szemükről, a néhány top versenyző között én is ott voltam, és sokan fel is ismertek, míg ezzel szemben idehaza…
Fényképek jövő héten várhatóak!
Nagyon szépen köszönöm a SHOX vezetőinek ezt a hihetetlen nagy segítséget!"
Bitti
2012. október 12.
"Szervusztok!
Szeptember utolsó hétvégéje rengeteg gondolkodással telt, szűkszavúan csak annyit szeretnék tudatni a szurkolóimmal, hogy a külső, versenyzésemet befolyásoló valós tényezőket ezúttal teljesen kizárom, nem okolok senkit a pocsék évemért, csak magamat!
Az év során elkövetett hibáim nem fordulhatnak elő mégegyszer! Ugyanis a versenyzés a mindenem, ennek megfelelően szinte mindent alárendelek a jövő évi Man-szigeti versenyen való indulási lehetőségemnek!
Döntenem kellett a tragédiák után, hogy vállalom-e az óriási kockázatot vagy sem. Vállalom annak ellenére, hogy szomorúsággal tölt el Mark Buckley, illetve Trevor Ferguson halálos versenybalesete, és két közeli cimborám, 'Hong Kong' Thompson és Shoey súlyos sérülésekkel járó bukása!
Köszönöm mindenkinek, aki még most is bízik bennem, és szorít nekem! Remélem, hogy október vége felé még tudok pár napot motorozni a Panóniaringen, és a Hotel Bassianában élvezni a nyugalmat, amit ott biztosítanak nekem mindig!
Végezetül: nemrég készítettem egy riportot az ismert brit szakkommentárral és korábbi versenyzővel, Jamie Whithammel, amelyet a következő havi Superbike magazinban olvashattok! (Ez Sanyin kívülálló okok miatt sajnos nem lett publikálva - szerk.)
Üdv: Bitti"
2012. október 01.
"A legjobb TT szereplésem után, Jamie barátommal"
"Kokó atlantai győzelmét megnéztem VHS-en még szerdán este! Nagyon nagy erőt adott, és ráébresztett arra, hogy mekkorát kell visszaváltoznom, legalább a tavalyi Man-szigeti szereplésemig, a hol küzdöttem mint egy tigris a kiemelt 30-ba való kerülésért a technikai problémák ellenére, és a szuper 2009-es TT-m után megint átléptem a szigeten a bűvös 120 mph-s átlagtempót KMR Kawasakival, és sikerült a top 30-as pozíció.