Remélem, minden rendben lesz és kikristályosodik a jövőhéten. Sok a tennivalóm és a tárgyalnivalóm, hogy minden végleges legyen.
A jó hír, hogy tegnap mindhárom kategóriára elfogadták a nevezésemet a Man-szigeti TT-re! Ez most a legfontosabb! Mivel három éve mentem utoljára, így a rajtszámom is ennek megfelelően lett magasabb! 2011-ben 49-es voltam, idén 64-es leszek. Ez nem fog gondot okozni. A léngyeg, hogy ott lehetek. Amint új hírem van, jelentkezem.
Üdv mindenkinek!
Bitti
A balesetem óta először krosszozom. Kicsit old school a stílus de a jó időkre emlékeztet. 2006-os felszerelés és motor. Sebaj mert a tempóm is is az akkori, tényleg gyors. Jót tett a környezetváltozás. Nagy öröm, hogy ma a Paddock Hotel és a Pannoniaring is biztosított arról hogy 2014-ben is számíthatok maximális támogatásukra.
A TT királyát, John McGuinness-t is soraikban tudó Honda TT Legends csapatot forgatócsoport kísérte az elmúlt években, és dokumentumfilmsorozatot készítettek róluk. A nyolcrészes sorozat itt meg tudjátok nézni.
Első rész: A csapat bemutatása
Második rész: a Bol D'Or
Harmadik rész: a NorthWest 200
Negyedik rész: a Man-szigeti TT - 1. epizód
Ötödik rész: a Man-szigeti TT - 2. epizód
Hatodik rész: a Suzukai 8 órás
Hetedik rész: az Oscherslebeni 8 órás
Nyolcadik (befejező) rész: a Le Mans-i 24 órás
Az utcai versenyek látványosságuknál fogva kiváló alapot szolgáltatnak látványos videóklipekhez. Ezekből álljanak itt a legnépszerűbbek:
Az idei versenynaptár (még bővülhet):
NorthWest 200: május 10-17
Man-szigeti TT: május 24 - június 06
Southern 100: július 07 - 10
Ulster GP: augusztus 13-16
Macau GP: november 13-16
Az idei csapating :
És az idei motor :
Superbike Magazin:
Motorrevü:
Pár napnyi thaiföldi pihenés után Bitti november Hazatérte után több tévécsatornának, rádiónak és újságnak adott interjút, illetve egyéb rendezvényeken is részt vett. Ezeket gyűjtenénk itt össze.
Még távollétében, Nemzeti Sport 2013. november 17-i szám:
Nemzeti Sport, 2013. november 20-i szám:
Blikk, 2013. november 22-én:
DIGI Sport Reggeli Start , 2013. november 27-én:
2013. december 03, MotorosHang rádió, Célrará Vaslaki Tímeával:
2013. december 13, az ECHO TV Mozgás! című műsorában:
December 19-én a Sunny Diner étteremben tartott egy évzáró vacsorát, ahol bemutatta a Macau GP-n készített onboard felvételét, illetve átvehette a MAMS által 2013-ban nekiítélt "Az Év visszatérője" díjat is.
A rendezvényen interjút készített vele Guld Péter, a Totalbike szerkesztője.
"- Ebből a súlyos sérülésből, hogy jutottál el két hónap alatt a Macau GP-ig?
- Nagyon súlyos, haránt irányú lábszártörést szenvedtem, mely az ízületeimet is érintette. Amikor közöltem az orvosommal, hogy két hónap múlva versenyezni akarok, javasolt egy hosszabb műtétet, amelyet elvállaltam. Régi vasakat vettek ki a lábamból, s egy vastag vasdarabot helyeztek a csont közepébe."
A teljes interjút itt olvashatjátok.
Szintén interjút készített vele Borbás Bálint, a P1Race szerkesztője.
"- Mikor érezted magad utoljára ilyen formában?
- Nagyon régen, még 2003-ban! Azóta már kerek 10 év telt el, úgyhogy talán tényleg itt volt az idő egy komolyabb megújulásra! Akkoriban az AMA Superbike-ban mentem, ahol legjobb privát versenyzőként sikerült a 14. helyen végeznem az év végi összesítésben. Akkor éreztem magam utoljára annyira csúcsformában és annyira erősnek, mint most. Úgy érzem, csupa jó dolog áll előttem."
A teljes interjút itt tudjátok elolvasni.
Izgalmas, és idő előtt véget ért versenyt láthatott a nagyérdemű közönség november 16-án, helyi idő szerint délután fél négykor. Már az első körben ketten is kiestek a Lisszabon-kanyarban. Az első körökben Bitti csapattársa, Gary Johnson és a címvédő Michael Rutter küzdöttek az első helyért. Mögöttük, a harmadik helyen azonban fokozatosan faragta le a hátrányát Ian Hutchinson. A harmadik körben leelőzte Johnsont, a hatodikban pedig Ruttert is. A leintésig már nem is változott a sorrend az élen. Az azonban hamarabb jött el a tervezettnél, ugyanis a tizenkettedik körben Dean Harrison elesett. A versenyző sérülés nélkül megúszta a bukást, a motorja azonban ottmaradt a pályán, és mivel olyan helyen volt, hogy nagyon nehéz lett volna kimenteni, a versenyigazgatóság a futam megszakítása mellett döntött. Mivel már csak két kör volt hátra, ezért már nem indították újra a futamot. Hutchy megszerezte első győzelmét, Rutter második lett, Gary Johnson pedig a harmadik. Sándor a bravúros 19. helyet szerezte meg.
Eredmények:
1. Ian Hutchinson GBR Milwaukee Yamaha 26m 56.390s
2. Michael Rutter GBR SMT Racing +2.418s
3. Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports +8.741s
4. John McGuinness GBR Honda TT Legends +23.018s
5. James Storrar GBR DMR Racing +24.271s
6. Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team +26.969s
7. Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW +27.209s
8. Didier Grams GER Heidger-Motorsport.de +44.791s
9. Lee Johnston GBR East Coast Racing +50.568s
10. Stephen Thompson GBR T&R Motorsport +52.893s
11. Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing +1m 07.675s
12. Dean Harrison GBR RC Express by MSS Performance +1m 14.854s
13. Andre Pires POR SBK / Incortcar +1m 18.101s
14. Jamie Hamilton GBR VRS Racing Team +1m 24.573s
15. Herve Gantner SUI Penz13.Com BMW Racing Team +1m 35.196s
16. Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing +1m 48.289s
17. Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade +1m 58.659s
18. Allann-Jon Venter RSA Quattro Plant Motorsports +2m 15.557s
19. Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports +2m 39.724s
20. Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade +2m 41.065s
21. Graham English GBR TIVA Engineering Ltd +2m 41.304s
22. Brian McCormack IRL TAG Racing +2m 41.737s
23. Nuno Caetano POR KD Team of Portugal 2m 41.894s
Nem értek célba:
Dan Cooper GBR DMR Racing 7 kört teljesített
Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports 5 kört teljesített
Davy Morgan GBR CSC Racing 4 kört teljesített
David Johnson AUS Lloyd & Jones PR Kawasaki 3 kört teljesített
Roman Stamm SUI Team Bolliger Switzerland 2 kört teljesített
Sándor első beszámolója:
"Red flag, azaz piros zászló! Tizenkilencedik lettem egy borzalmas rajt után. Már vége. Egyben vagyok. A köridőm nem volt jó, mert 23 liter benzinnel mentem, és elállítottam az első futóművet. Nem voltam elég kemény a rossz rajtom után. Az első féktávon nagy keveredés volt. A top 20 volt a céom, most 19. vagyok, de a váltót szétrúgtam, és nagyon fáj a lábam. Nagyon boldog vagyok! Nem is tudok mit mondani...
Most még nagyon magas az adrenalinszintem. Ömlik rólam a víz. Nagyon kemény verseny volt. Azt a Ben Wylie-t vertem el, aki harmadik lett Terlickóban a Grand Finálén! Ez hihetetlen. A Quattro Plant lett a legeredményesebb csapat! Ezzel a jövőmet alapoztam meg! Szuper érzés a négylevelű lóhere, amit Gabitól kaptam, végig védett engem.
Köszönöm az egész Quattro Plant csapatnak a sok segítséget, különösen Gary Johnsonnak, aki nagyon sokat melózott - szinte minden nap, hetekig az elutazásom előtt - azon, hogy minden apróság stimmeljen. Valamint Aaronnak, a szerelőmnek, illetve AJ Venternek, a szobatársamnak, aki az agyamat kezelte. Talán neki volt a legnehezebb dolga..."
Sándor második beszámolója:
"Valóra vált az álmom! A top 20 volt a célom, és törött lábbal is tizenkilencedik lettem, ezzel azonnal meghívást kaptam a következő évi versenyre a rendezőktől. A warm upon görcsös voltam. A versenyen nagy harcok voltak. A három nap alatt szétrugdostam a váltót a rossz lábammal. Ezért csak úgy tudtam visszaváltani, hogy a kuplungot holtjáték nélkülire kellett állítanom. A rajtom rosszul sikerült, végig zárkóznom kellett és csatáznom. Nehezen vergődtem át magam a lassabb versenyzőkön. Mindegy, mi lettünk a legjobb csapat, elértem a kitűzött célt, és a jövőm biztosított. Nagy fegyvertény hogy elvertem az ICE Valley BMW-s Ben Wylie-t, aki Terlickóban harmadik lett a Grand Finálén, amikor én csak huszadik, és kilenc másodperccel jobb volt, mint én. Ennyit fejlődtem szeptember másodika óta. Még nehezen dolgozom fel ezt a sok jót, de már nagyon rámfért.
Köszönet a sok szurkolásért és támogatásért. Szeretném megköszönni az évet mindenkinek, aki az eddig képeken is látszott a ruhámon. Elsősorban a Red Line-nak, és azoknak is nagy köszönet, akik lemaradtak, de nélkülük nem kerültem volna év végére ilyen formába: H-Motonak és Kelemen Krisztiánnak, a Polidomnak, a DanGer Bikesnak, és a Superzone-nak is. Természetesen nem szabad elfelejtenem Dr. Popik Ervin főorvos barátom áldozatos munkáját a lábtörésem leggyorsabb javulása érdekében.
Üdv mindenkinek,
Bitti"
A november 15-i, eseménydús időmérő után a súlyos lábsérüléséből 18 hónap után visszatérő Ian Hutchinson örülhetett, mivel a jobboldali váltós Milwaukee Yamahájával (amely motor Ben Spiessel a nyergében megnyerte a 2009-es Superbike világbajnokságot) megszerezte a rajtelsőséget a Macau GP királya, az SMT Hondával versenyző Michael Rutter előtt.
Első időmérő edzés eredményei:
1. Michael Rutter GBR SMT Racing 2m 25.975s
2. John McGuinness GBR Honda TT Legends 2m 27.503s
3. Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW 2m 27.567s
4. Ian Hutchinson GBR Milwaukee Yamaha 2m 28.183s
5. James Storrar GBR DMR Racing 2m 28.293s
6. Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team 2m 28.775s
7. Didier Grams GER Heidger-Motorsport.de 2m 29.045s
8. Horst Saiger AUT Saiger-Racing.com 2m 29.263s
9. Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports 2m 29.295s
10. Stephen Thompson GBR T&R Motorsport 2m 30.326s
11. Dan Kneen GBR Marks Bloom Racing 2m 31.029s
12. Lee Johnston GBR East Coast Racing 2m 32.023s
13. David Johnson AUS Lloyd & Jones PR Kawasaki 2m 32.441s
14. Roman Stamm SUI Team Bolliger Switzerland 2m 33.631s
15. Dean Harrison GBR RC Express by MSS Performance 2m 33.712s
16. Dan Cooper GBR DMR Racing 2m 34.261s
17. Marc Fissette BEL Heidger-Motorsport.de 2m 34.527s
18. Jamie Hamilton GBR VRS Racing Team 2m 34.982s
19. Herve Gantner CHE Penz13.Com BMW Racing Team 2m 35.467s
20. Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing 2m 35.707s
21. Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports 2m 36.492s
22. Davy Morgan GBR CSC Racing 2m 36.686s
23. Andre Pires POR SBK / Incortcar 2m 37.069s
24. Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports 2m 37.467s
25. Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing 2m 37.539s
26. Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 38.493s
27. Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 39.036s
28. Allann-Jon Venter RSA Quattro Plant Motorsports 2m 39.483s
29. Graham English GBR TIVA Engineering Ltd 2m 39.562s
30. Brian McCormack IRL TAG Racing 2m 41.879s
31. Brandon Cretu USA Splitlath Redmond Racing 2m 41.978s
32. Nuno Caetano POR KD Team of Portugal 2m 42.763s
Összetett időmérő eredmények, rajtsorrend:
1. Ian Hutchinson GBR Milwaukee Yamaha 2m 25.568s
2. Michael Rutter GBR SMT Racing 2m 25.625s
3. John McGuinness GBR Honda TT Legends 2m 27.447s
4. Horst Saiger AUT Saiger-Racing.com 2m 27.601s
5. Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW 2m 27.800s
6. Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports 2m 28.142s
7. James Storrar GBR DMR Racing 2m 28.437s
8. Didier Grams GER Heidger-Motorsport.de 2m 28.798s
9. Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team 2m 29.320s
10. Dan Kneen GBR Marks Bloom Racing 2m 29.369s
11. Lee Johnston GBR East Coast Racing 2m 30.157s
12. Stephen Thompson GBR T&R Motorsport 2m 30.160s
13. David Johnson AUS Lloyd & Jones PR Kawasaki 2m 30.652s
14. Marc Fissette BEL Heidger-Motorsport.de 2m 30.974s
15. Dean Harrison GBR RC Express by MSS Performance 2m 31.080s
16. Dan Cooper GBR DMR Racing 2m 31.270s
17. Herve Gantner SUI Penz13.Com BMW Racing Team 2m 32.297s
18. Roman Stamm SUI Team Bolliger Switzerland 2m 33.275s
19. Jamie Hamilton GBR VRS Racing Team 2m 33.374s
20. Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing 2m 34.129s
21. Davy Morgan GBR CSC Racing 2m 34.139s
22. Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports 2m 34.139s
23. Andre Pires POR SBK / Incortcar 2m 34.419s
24. Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 36.004s
25. Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing 2m 36.615s
26. Graham English GBR TIVA Engineering Ltd 2m 37.080s
27. Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports 2m 37.092s
28. Allann-Jon Venter RSA Quattro Plant Motorsports 2m 37.321s
29. Brian McCormack IRL TAG Racing 2m 38.959s
30. Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 39.036s
31. Nuno Caetano POR KD Team of Portugal 2m 39.241s
32. Brandon Cretu USA Splitlath Redmond Racing 2m 39.332s
Bitti:
"Nagyon fáradtan keltünk reggel 05:20-kor. 07:30-kor kezdődött a mai kvali. Sokat, talán túl sokat vártam magamtól és a motoron való apró változtatásoktól a tegnapi nagyszerű menésem után. Szerettem volna a tegnapi pozíciómat megtartani és 1.5 mp-el gyorsabbat menni. Ez nem sikerült úgy ahogyan szerettem volna. A futóművet Gary Johnsonnal jó irányba változtattuk, az áttételt meg ide oda cseréltem az edzés alatt. Végül megtaláltam a számomra legmegfelelőbbet a holnapi versenyre. Attól a pillanattól fogva hogy láttam szinte mindenki AJ n kívül superbike motorral megy és folyamatosan 1-es gumiról nullás qualira cserélnek csak mi ketten nem, arra koncentráltam h a versenyre szánt gumikeverékhez /16 kör/ megtaláljam a legjobb tapadást és a legjobb áttételt. Mivel a kemény versenygumival mentem 2.37.092-öt az ideális koridőm a sector idök alapján 2.36 közepe volt ma. Így, holnap a csatában lehetséges a 2.35 és remélem a tervezett top 20-as végeredmény. A motoros kondim nagyon jó, így nem félek a hosszú és nagyon nehéz versenytől. A lábam olyan mint eddig. Törött de NEM gátol a versenyzésben. Előtte, meg utána fàj, de már megszoktam. Most már készülünk lélekben a holnapra. Nagyon várom, hogy holnap jó versenyt tudjak teljesíteni."