Hírek
slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image slide image
Vipera   2014-01-13   20:04:28

Izgalmas, és idő előtt véget ért versenyt láthatott a nagyérdemű közönség november 16-án, helyi idő szerint délután fél négykor. Már az első körben ketten is kiestek a Lisszabon-kanyarban. Az első körökben Bitti csapattársa, Gary Johnson és a címvédő Michael Rutter küzdöttek az első helyért. Mögöttük, a harmadik helyen azonban fokozatosan faragta le a hátrányát Ian Hutchinson. A harmadik körben leelőzte Johnsont, a hatodikban pedig Ruttert is. A leintésig már nem is változott a sorrend az élen. Az azonban hamarabb jött el a tervezettnél, ugyanis a tizenkettedik körben Dean Harrison elesett. A versenyző sérülés nélkül megúszta a bukást, a motorja azonban ottmaradt a pályán, és mivel olyan helyen volt, hogy nagyon nehéz lett volna kimenteni, a versenyigazgatóság a futam megszakítása mellett döntött. Mivel már csak két kör volt hátra, ezért már nem indították újra a futamot. Hutchy megszerezte első győzelmét, Rutter második lett, Gary Johnson pedig a harmadik. Sándor a bravúros 19. helyet szerezte meg. 

Eredmények:

1. Ian Hutchinson GBR Milwaukee Yamaha 26m 56.390s
2. Michael Rutter GBR SMT Racing +2.418s
3. Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports +8.741s
4. John McGuinness GBR Honda TT Legends +23.018s
5. James Storrar GBR DMR Racing +24.271s
6. Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team +26.969s
7. Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW +27.209s
8. Didier Grams GER Heidger-Motorsport.de +44.791s
9. Lee Johnston GBR East Coast Racing +50.568s
10. Stephen Thompson GBR T&R Motorsport +52.893s
11. Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing +1m 07.675s
12. Dean Harrison GBR RC Express by MSS Performance +1m 14.854s
13. Andre Pires POR SBK / Incortcar +1m 18.101s
14. Jamie Hamilton GBR VRS Racing Team +1m 24.573s
15. Herve Gantner SUI Penz13.Com BMW Racing Team +1m 35.196s
16. Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing +1m 48.289s
17. Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade +1m 58.659s
18. Allann-Jon Venter RSA Quattro Plant Motorsports +2m 15.557s
19. Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports +2m 39.724s
20. Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade +2m 41.065s
21. Graham English GBR TIVA Engineering Ltd +2m 41.304s
22. Brian McCormack IRL TAG Racing +2m 41.737s
23. Nuno Caetano POR KD Team of Portugal 2m 41.894s

Nem értek célba:

Dan Cooper GBR DMR Racing 7 kört teljesített
Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports 5 kört teljesített
Davy Morgan GBR CSC Racing 4 kört teljesített
David Johnson AUS Lloyd & Jones PR Kawasaki 3 kört teljesített
Roman Stamm SUI Team Bolliger Switzerland 2 kört teljesített

Sándor első beszámolója: 

"Red flag, azaz piros zászló! Tizenkilencedik lettem egy borzalmas rajt után. Már vége. Egyben vagyok. A köridőm nem volt jó, mert 23 liter benzinnel mentem, és elállítottam az első futóművet. Nem voltam elég kemény a rossz rajtom után. Az első féktávon nagy keveredés volt. A top 20 volt a céom, most 19. vagyok, de a váltót szétrúgtam, és nagyon fáj a lábam. Nagyon boldog vagyok! Nem is tudok mit mondani...

Most még nagyon magas az adrenalinszintem. Ömlik rólam a víz. Nagyon kemény verseny volt. Azt a Ben Wylie-t vertem el, aki harmadik lett Terlickóban a Grand Finálén! Ez hihetetlen. A Quattro Plant lett a legeredményesebb csapat! Ezzel a jövőmet alapoztam meg! Szuper érzés a négylevelű lóhere, amit Gabitól kaptam, végig védett engem.

Köszönöm az egész Quattro Plant csapatnak a sok segítséget, különösen Gary Johnsonnak, aki nagyon sokat melózott - szinte minden nap, hetekig az elutazásom előtt - azon, hogy minden apróság stimmeljen. Valamint Aaronnak, a szerelőmnek, illetve AJ Venternek, a szobatársamnak, aki az agyamat kezelte. Talán neki volt a legnehezebb dolga..."

Sándor második beszámolója: 

"Valóra vált az álmom! A top 20 volt a célom, és törött lábbal is tizenkilencedik lettem, ezzel azonnal meghívást kaptam a következő évi versenyre a rendezőktől. A warm upon görcsös voltam. A versenyen nagy harcok voltak. A három nap alatt szétrugdostam a váltót a rossz lábammal. Ezért csak úgy tudtam visszaváltani, hogy a kuplungot holtjáték nélkülire kellett állítanom. A rajtom rosszul sikerült, végig zárkóznom kellett és csatáznom. Nehezen vergődtem át magam a lassabb versenyzőkön. Mindegy, mi lettünk a legjobb csapat, elértem a kitűzött célt, és a jövőm biztosított. Nagy fegyvertény hogy elvertem az ICE Valley BMW-s Ben Wylie-t, aki Terlickóban harmadik lett a Grand Finálén, amikor én csak huszadik, és kilenc másodperccel jobb volt, mint én. Ennyit fejlődtem szeptember másodika óta. Még nehezen dolgozom fel ezt a sok jót, de már nagyon rámfért.
Köszönet a sok szurkolásért és támogatásért. Szeretném megköszönni az évet mindenkinek, aki az eddig képeken is látszott a ruhámon. Elsősorban a Red Line-nak, és azoknak is nagy köszönet, akik lemaradtak, de nélkülük nem kerültem volna év végére ilyen formába: H-Motonak és Kelemen Krisztiánnak, a Polidomnak, a DanGer Bikesnak, és a Superzone-nak is. Természetesen nem szabad elfelejtenem Dr. Popik Ervin főorvos barátom áldozatos munkáját a lábtörésem leggyorsabb javulása érdekében.
Üdv mindenkinek,

Bitti"