Izgalmas, és idő előtt véget ért versenyt láthatott a nagyérdemű közönség november 16-án, helyi idő szerint délután fél négykor. Már az első körben ketten is kiestek a Lisszabon-kanyarban. Az első körökben Bitti csapattársa, Gary Johnson és a címvédő Michael Rutter küzdöttek az első helyért. Mögöttük, a harmadik helyen azonban fokozatosan faragta le a hátrányát Ian Hutchinson. A harmadik körben leelőzte Johnsont, a hatodikban pedig Ruttert is. A leintésig már nem is változott a sorrend az élen. Az azonban hamarabb jött el a tervezettnél, ugyanis a tizenkettedik körben Dean Harrison elesett. A versenyző sérülés nélkül megúszta a bukást, a motorja azonban ottmaradt a pályán, és mivel olyan helyen volt, hogy nagyon nehéz lett volna kimenteni, a versenyigazgatóság a futam megszakítása mellett döntött. Mivel már csak két kör volt hátra, ezért már nem indították újra a futamot. Hutchy megszerezte első győzelmét, Rutter második lett, Gary Johnson pedig a harmadik. Sándor a bravúros 19. helyet szerezte meg.
Eredmények:
1. Ian Hutchinson GBR Milwaukee Yamaha 26m 56.390s
2. Michael Rutter GBR SMT Racing +2.418s
3. Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports +8.741s
4. John McGuinness GBR Honda TT Legends +23.018s
5. James Storrar GBR DMR Racing +24.271s
6. Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team +26.969s
7. Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW +27.209s
8. Didier Grams GER Heidger-Motorsport.de +44.791s
9. Lee Johnston GBR East Coast Racing +50.568s
10. Stephen Thompson GBR T&R Motorsport +52.893s
11. Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing +1m 07.675s
12. Dean Harrison GBR RC Express by MSS Performance +1m 14.854s
13. Andre Pires POR SBK / Incortcar +1m 18.101s
14. Jamie Hamilton GBR VRS Racing Team +1m 24.573s
15. Herve Gantner SUI Penz13.Com BMW Racing Team +1m 35.196s
16. Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing +1m 48.289s
17. Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade +1m 58.659s
18. Allann-Jon Venter RSA Quattro Plant Motorsports +2m 15.557s
19. Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports +2m 39.724s
20. Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade +2m 41.065s
21. Graham English GBR TIVA Engineering Ltd +2m 41.304s
22. Brian McCormack IRL TAG Racing +2m 41.737s
23. Nuno Caetano POR KD Team of Portugal 2m 41.894s
Nem értek célba:
Dan Cooper GBR DMR Racing 7 kört teljesített
Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports 5 kört teljesített
Davy Morgan GBR CSC Racing 4 kört teljesített
David Johnson AUS Lloyd & Jones PR Kawasaki 3 kört teljesített
Roman Stamm SUI Team Bolliger Switzerland 2 kört teljesített
Sándor első beszámolója:
"Red flag, azaz piros zászló! Tizenkilencedik lettem egy borzalmas rajt után. Már vége. Egyben vagyok. A köridőm nem volt jó, mert 23 liter benzinnel mentem, és elállítottam az első futóművet. Nem voltam elég kemény a rossz rajtom után. Az első féktávon nagy keveredés volt. A top 20 volt a céom, most 19. vagyok, de a váltót szétrúgtam, és nagyon fáj a lábam. Nagyon boldog vagyok! Nem is tudok mit mondani...
Most még nagyon magas az adrenalinszintem. Ömlik rólam a víz. Nagyon kemény verseny volt. Azt a Ben Wylie-t vertem el, aki harmadik lett Terlickóban a Grand Finálén! Ez hihetetlen. A Quattro Plant lett a legeredményesebb csapat! Ezzel a jövőmet alapoztam meg! Szuper érzés a négylevelű lóhere, amit Gabitól kaptam, végig védett engem.
Köszönöm az egész Quattro Plant csapatnak a sok segítséget, különösen Gary Johnsonnak, aki nagyon sokat melózott - szinte minden nap, hetekig az elutazásom előtt - azon, hogy minden apróság stimmeljen. Valamint Aaronnak, a szerelőmnek, illetve AJ Venternek, a szobatársamnak, aki az agyamat kezelte. Talán neki volt a legnehezebb dolga..."
Sándor második beszámolója:
"Valóra vált az álmom! A top 20 volt a célom, és törött lábbal is tizenkilencedik lettem, ezzel azonnal meghívást kaptam a következő évi versenyre a rendezőktől. A warm upon görcsös voltam. A versenyen nagy harcok voltak. A három nap alatt szétrugdostam a váltót a rossz lábammal. Ezért csak úgy tudtam visszaváltani, hogy a kuplungot holtjáték nélkülire kellett állítanom. A rajtom rosszul sikerült, végig zárkóznom kellett és csatáznom. Nehezen vergődtem át magam a lassabb versenyzőkön. Mindegy, mi lettünk a legjobb csapat, elértem a kitűzött célt, és a jövőm biztosított. Nagy fegyvertény hogy elvertem az ICE Valley BMW-s Ben Wylie-t, aki Terlickóban harmadik lett a Grand Finálén, amikor én csak huszadik, és kilenc másodperccel jobb volt, mint én. Ennyit fejlődtem szeptember másodika óta. Még nehezen dolgozom fel ezt a sok jót, de már nagyon rámfért.
Köszönet a sok szurkolásért és támogatásért. Szeretném megköszönni az évet mindenkinek, aki az eddig képeken is látszott a ruhámon. Elsősorban a Red Line-nak, és azoknak is nagy köszönet, akik lemaradtak, de nélkülük nem kerültem volna év végére ilyen formába: H-Motonak és Kelemen Krisztiánnak, a Polidomnak, a DanGer Bikesnak, és a Superzone-nak is. Természetesen nem szabad elfelejtenem Dr. Popik Ervin főorvos barátom áldozatos munkáját a lábtörésem leggyorsabb javulása érdekében.
Üdv mindenkinek,
Bitti"