A november 15-i, eseménydús időmérő után a súlyos lábsérüléséből 18 hónap után visszatérő Ian Hutchinson örülhetett, mivel a jobboldali váltós Milwaukee Yamahájával (amely motor Ben Spiessel a nyergében megnyerte a 2009-es Superbike világbajnokságot) megszerezte a rajtelsőséget a Macau GP királya, az SMT Hondával versenyző Michael Rutter előtt.
Első időmérő edzés eredményei:
1. Michael Rutter GBR SMT Racing 2m 25.975s
2. John McGuinness GBR Honda TT Legends 2m 27.503s
3. Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW 2m 27.567s
4. Ian Hutchinson GBR Milwaukee Yamaha 2m 28.183s
5. James Storrar GBR DMR Racing 2m 28.293s
6. Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team 2m 28.775s
7. Didier Grams GER Heidger-Motorsport.de 2m 29.045s
8. Horst Saiger AUT Saiger-Racing.com 2m 29.263s
9. Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports 2m 29.295s
10. Stephen Thompson GBR T&R Motorsport 2m 30.326s
11. Dan Kneen GBR Marks Bloom Racing 2m 31.029s
12. Lee Johnston GBR East Coast Racing 2m 32.023s
13. David Johnson AUS Lloyd & Jones PR Kawasaki 2m 32.441s
14. Roman Stamm SUI Team Bolliger Switzerland 2m 33.631s
15. Dean Harrison GBR RC Express by MSS Performance 2m 33.712s
16. Dan Cooper GBR DMR Racing 2m 34.261s
17. Marc Fissette BEL Heidger-Motorsport.de 2m 34.527s
18. Jamie Hamilton GBR VRS Racing Team 2m 34.982s
19. Herve Gantner CHE Penz13.Com BMW Racing Team 2m 35.467s
20. Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing 2m 35.707s
21. Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports 2m 36.492s
22. Davy Morgan GBR CSC Racing 2m 36.686s
23. Andre Pires POR SBK / Incortcar 2m 37.069s
24. Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports 2m 37.467s
25. Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing 2m 37.539s
26. Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 38.493s
27. Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 39.036s
28. Allann-Jon Venter RSA Quattro Plant Motorsports 2m 39.483s
29. Graham English GBR TIVA Engineering Ltd 2m 39.562s
30. Brian McCormack IRL TAG Racing 2m 41.879s
31. Brandon Cretu USA Splitlath Redmond Racing 2m 41.978s
32. Nuno Caetano POR KD Team of Portugal 2m 42.763s
Összetett időmérő eredmények, rajtsorrend:
1. Ian Hutchinson GBR Milwaukee Yamaha 2m 25.568s
2. Michael Rutter GBR SMT Racing 2m 25.625s
3. John McGuinness GBR Honda TT Legends 2m 27.447s
4. Horst Saiger AUT Saiger-Racing.com 2m 27.601s
5. Martin Jessopp GBR Riders Motorcycles BMW 2m 27.800s
6. Gary Johnson GBR Quattro Plant Motorsports 2m 28.142s
7. James Storrar GBR DMR Racing 2m 28.437s
8. Didier Grams GER Heidger-Motorsport.de 2m 28.798s
9. Jeremy Toye USA Penz13.Com BMW Racing Team 2m 29.320s
10. Dan Kneen GBR Marks Bloom Racing 2m 29.369s
11. Lee Johnston GBR East Coast Racing 2m 30.157s
12. Stephen Thompson GBR T&R Motorsport 2m 30.160s
13. David Johnson AUS Lloyd & Jones PR Kawasaki 2m 30.652s
14. Marc Fissette BEL Heidger-Motorsport.de 2m 30.974s
15. Dean Harrison GBR RC Express by MSS Performance 2m 31.080s
16. Dan Cooper GBR DMR Racing 2m 31.270s
17. Herve Gantner SUI Penz13.Com BMW Racing Team 2m 32.297s
18. Roman Stamm SUI Team Bolliger Switzerland 2m 33.275s
19. Jamie Hamilton GBR VRS Racing Team 2m 33.374s
20. Mark Miller USA Splitlath Redmond Racing 2m 34.129s
21. Davy Morgan GBR CSC Racing 2m 34.139s
22. Steve Heneghan IRL Quattro Plant Motorsports 2m 34.139s
23. Andre Pires POR SBK / Incortcar 2m 34.419s
24. Paul Shoesmith GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 36.004s
25. Ian Lougher GBR ILR / Barnes Racing 2m 36.615s
26. Graham English GBR TIVA Engineering Ltd 2m 37.080s
27. Sandor Bitter HUN Quattro Plant Motorsports 2m 37.092s
28. Allann-Jon Venter RSA Quattro Plant Motorsports 2m 37.321s
29. Brian McCormack IRL TAG Racing 2m 38.959s
30. Ben Wylie GBR Ice Valley by Motorsave Trade 2m 39.036s
31. Nuno Caetano POR KD Team of Portugal 2m 39.241s
32. Brandon Cretu USA Splitlath Redmond Racing 2m 39.332s
Bitti:
"Nagyon fáradtan keltünk reggel 05:20-kor. 07:30-kor kezdődött a mai kvali. Sokat, talán túl sokat vártam magamtól és a motoron való apró változtatásoktól a tegnapi nagyszerű menésem után. Szerettem volna a tegnapi pozíciómat megtartani és 1.5 mp-el gyorsabbat menni. Ez nem sikerült úgy ahogyan szerettem volna. A futóművet Gary Johnsonnal jó irányba változtattuk, az áttételt meg ide oda cseréltem az edzés alatt. Végül megtaláltam a számomra legmegfelelőbbet a holnapi versenyre. Attól a pillanattól fogva hogy láttam szinte mindenki AJ n kívül superbike motorral megy és folyamatosan 1-es gumiról nullás qualira cserélnek csak mi ketten nem, arra koncentráltam h a versenyre szánt gumikeverékhez /16 kör/ megtaláljam a legjobb tapadást és a legjobb áttételt. Mivel a kemény versenygumival mentem 2.37.092-öt az ideális koridőm a sector idök alapján 2.36 közepe volt ma. Így, holnap a csatában lehetséges a 2.35 és remélem a tervezett top 20-as végeredmény. A motoros kondim nagyon jó, így nem félek a hosszú és nagyon nehéz versenytől. A lábam olyan mint eddig. Törött de NEM gátol a versenyzésben. Előtte, meg utána fàj, de már megszoktam. Most már készülünk lélekben a holnapra. Nagyon várom, hogy holnap jó versenyt tudjak teljesíteni."